Een makkelijke loslaatmethode leren?
Direct Toegang
X
Een makkelijke loslaatmethode leren?
50% Complete
Doe mee, test de loslaatmethode uit en ervaar de positieve resultaten!

Page content

Loslaten van verdriet

Loslaten van verdriet

Loslaten van verdriet is het “willen” loslaten van verdriet en eventueel de reden waarom je verdrietig bent. Dus waarom ben je verdrietig?

Wanneer je verdrietig bent wil je vaak verdrietig zijn tot het moment dat je het zo niet meer wilt bezien.

Vaak is het verdriet een normale reactie op iets wat gebeurt in je leven. Soms ben je gewoon down en verdrietig en kun je niet duidelijk voor jezelf aangeven waar het vandaan komt en soms heeft het een hele duidelijke oorzaak.

Je wilt je bewust niet verdrietig voelen. Het is ook een hele lage frequentie waarop je op dat moment onbewust opereert en dat voelt op z’n zachtst gezegd niet bepaald prettig. Verdriet doet ook echt pijn. Je hebt vaak nergens geen zin in, een brok in de keel en kan het vaak zijn dat je gewoon wilt huilen.

Loslaten van verdriet is relativeren

Wanneer je verdrietig bent zeg je het zo te willen interpreteren. Als er iemand is overleden ben ik niet degene die je nu gaat zeggen dat je niet verdrietig mag zijn of dat het onzin is en dat je juist vrolijk moet zijn. Maar als je dat gevoel niet langer wenst te voelen ten aanzien van iets of iemand kun je er wat aan doen.

Dan ga je relativeren. Want waarom breng jij nog steeds zoveel spanning in je lijf  teweeg. Vaak heb je het gevoel het niet te mogen, want dat is raar. Maar jij bent jij en jij kunt alleen doen wat het beste is voor jou. Als jij klaar bent met jezelf verdrietig te voelen is de tijd voor jou aangebroken om aan de slag te gaan met het loslaten van verdriet.

Waarover ben je verdrietig en waarom? Pak eens een stukje papier en schrijf het eens voor jezelf op.

Schrijf op: Waarover ben ik verdrietig? Als je dat hebt opgeschreven en die vraag hebt beantwoord schrijf je daaronder de vraag: “Waarom ben ik hier verdrietig over?” Misschien kun je deze vraag beantwoorden, schrijf je het eens op. Mischien zie je het niet en voel jij je alleen maar verdrietig.

Je pakt gewoon het laatst duidelijke antwoord dat je hebt voor jezelf en gaat daarmee aan de slag. Je mag verdrietig zijn maar je hoeft het niet ook te blijven. Accepteer dat dat gevoel er zit en adem er doorheen waardoor je het beetje bij beetje loslaat.

Hoe laat je los? Loslaten van verdriet doe je door er doorheen te ademen

Pak een timer en stel hem eens in op 1 minuut. Laat dat verankerde gevoel, die verankerde spanning eens rustig los. Focus op dat beeld waarover je verdrietig bent om daarna helemaal uit te ademen via de onderbuik en laat je onderbuik helemaal inwaarts gaan. En weer opnieuw, 5 minuten lang.

Het inademen is niet belangrijk om je op te focussen. Je ademt vanzelf in als je dat beeld weer voor de geest haalt. Zorg er voor dat je wel helemaal blijft uitademen via de onderbuik en laat die onderbuik helemaal ingaan.

Start de timer en succes!

    Comment Section

    0 reacties op “Loslaten van verdriet

    Plaats een reactie


    *