Een makkelijke loslaatmethode leren?
Direct Toegang
X
Een makkelijke loslaatmethode leren?
50% Complete
Doe mee, test de loslaatmethode uit en ervaar de positieve resultaten!

Page content

Loslaten van emoties

Loslaten van emoties

Loslaten van emoties is het positief veranderen van je kijk op jezelf en de wereld om je heen. Je laat spanning los en daardoor verandert je frequentie. Je hoeft minder je schouders eronder te zetten. Alles gaat makkelijker en natuurlijker.

Eigenlijk komt elk artikel op hetzelfde neer. Of het nu een artikel is over loslaten van emoties of over loslaten van ego, vriend, controle, etc., de reden dat je dit doet is voor jezelf. Jij moet het willen en hoe je het ook wil benoemen, loslaten van emoties is het loslaten van spanning.

Loslaten van emoties is het spanningsveld en een bepaald spanningsveld in je lichaam wil je verklaren, wil je verduidelijken voor jezelf, want we houden niet van onduidelijkheid. In mijn ogen is dat labeltje dat je eraan wilt plakken om het mentaal te kunnen verklaren een emotie.

Hoe je het ook wil verklaren dat spanningsveld is bij jou aanwezig. Dat automatisme van het triggeren van een bepaalde spanning ten opzichte van wat we waarnemen is een mentaal iets. Dat neem je fysiek waar, maar ook in gedachte.

Kom je iemand tegen waar je een pest hekel aan hebt dan komt dat gevoel naar de voorgrond – die spanning. Denk je aan die persoon dan komt die spanning ook weer naar boven drijven. Of wanneer je chagrijnig bent, dan wil je vaak toch even chagrijnig blijven en blijf jij jezelf even lekker voeden met van alles waardoor je dat ook blijft. Dan kan het zijn dat die persoon ook weer voorbij komt in gedachte want je bent chagerijnig dus ga je vanalles uit de oude doos halen om dat gevoel te voeden.

Het loslaten van emoties is het erkennen van die spanning in je lichaam

Je ziet de wereld passeren. Hoe zie jij de wereld passeren? Hoe zie jij jezelf in verhouding tot de wereld?

Door zo op te gaan in de emotie maak je van een mug een olifant. Je maakt je focus van het probleem. Het is niet echt. Jij zegt het zo te moeten bezien voor jezelf aan de hand van allerlei overtuigende overtuigingen.

Dus als je aan het loslaten bent en er zich een positievere kijk tevoorschijn tovert wil dat ook niet zeggen dat dat de ultieme manier van kijken is, alleen heb jij het voor jezelf wel een stukje makkelijker gemaakt.

De urgentie om het te doen is vrij hoog als je emotioneel diep bent weggezakt. Naarmate jij beter en beter in je vel gaat zitten wordt het steeds makkelijker en makkelijker en neemt de urgentie om het te doen ook steeds meer af omdat je dus steeds beter in je vel zit.

Des te hoger jij jezelf weer terug werkt en meer in contact komt met jezelf des te meer jij ziet, geniet en kunt zijn. Je gaat voor jezelf dingen weer in het juiste perspectief zien.

Nu wordt jouw gezichtsveld in beslag genomen door het “probleem”, dus is het wel aan te raden lekker aan de slag te gaan met het loslaten van emoties.

Angst is in het Engels “fear”.

“Fear: False Evidence Appearing Real.” – Onbekend

Ik las het en het schoot me te binnen dat elke emotie zo uitgelegd kan worden.

We willen duidelijkheid. Je verstand wil het kunnen verklaren, een conclusie kunnen  geven en het in een bepaald hokje kunnen stoppen.

Je kunt angst voelen maar wil niet zeggen, zoals met elke emotie, dat het ook zo beoordeeld hoeft te worden. Het is een puur persoonlijk iets. De één is bang voor het donker de ander niet. De één is bang als hij of zij moet gaan vliegen, een ander totaal niet. De een voelt dus flinke spanning in zijn of haar lichaam in het donker of in het vliegtuig, de ander niet. We nemen die spanning veel te serieus. Daarom is het fijn dat je nu aan de slag kunt gaan met het loslaten van emoties. Je kunt die spanning opheffen.

Doe de oefening hieronder eens voor jezelf en zet daarna elke dag 10 minuten opzij en blijf het eens een paar weken doen.

Ga ergens lekker zitten. Pak een timer en stel hem in op 2 minuten. Pak eens 5 emoties en laat dat verankerde gevoel bij de 5 emoties rustig los. Focus op de emotie om daarna helemaal uit te ademen via de onderbuik en laat je onderbuik helemaal inwaarts gaan. En weer opnieuw, focus op de emotie om daarna helemaal uit te ademen via de onderbuik en laat je onderbuik helemaal inwaarts gaan. 2 minuten lang per emotie, veel plezier!

    Comment Section

    3 reacties op “Loslaten van emoties



    Door hoi!!! op 3 februari 2018

    Ze zijn inderdaad leuk om over te tekenen.
    Ik heb z´ook overgetekend.


    Door hoi!!! op 3 februari 2018

    leuk

    Plaats een reactie


    *