Een makkelijke loslaatmethode leren?
Direct Toegang
X
Een makkelijke loslaatmethode leren?
50% Complete
Doe mee, test de loslaatmethode uit en ervaar de positieve resultaten!

Page content

Loslaten van angst

Loslaten van angst

In dit artikel gaan we het eens hebben over het loslaten van angst. Deze Engelse definitie van angst was wel grappig gevonden:

 “Fear: False Evidence Appearing Real.” – Onbekend

Als je iets beleeft als angstig is dat niet al te prettig. Angst is een hele nare emotie en staat ook heel laag op de emotionele ladder. Je opereert op een hele lage frequentie.

Die spanning van angst is zo sterk dat het de overhand kan nemen en je er alles aan wilt doen tot vermijding of ontwijking van het moment. Bij extreme vormen van angst zie je wel eens dat iemand verlamd wordt door angst.

Las een keer deze quotes:

“Angst verandert niets aan het verdriet van gisteren en lost de problemen van morgen niet op. Het enige dat angst doet is je vandaag verlammen.” – Corrie ten Boom

“De hoeveelheid angst in je hart is juist zo groot als het gewicht van alles waar je nog aan gehecht bent.” – Godfried Danneels

Je hebt het idee iets toch een heel stuk donkerder te moeten interpreteren dan is.

Welke angstige ideeën heb je onbewust opgeslagen?

Vraag jezelf waarom zodat je het duidelijker in beeld krijgt en laat het los. Bevrijd jezelf van je eigen angsten waardoor jouw aanwezigheid alleen al anderen laat voelen dat angst niet nodig hoeft te zijn.

Noem drie dingen waar jij bang voor bent. Pak gewoon het eerste dat je zo te binnen schiet en schrijf het eens op voor jezelf. Kan iets, iemand of een situatie zijn. Kan een spin, je buurman, buurvrouw, hoogtes, contact leggen etc. zijn en schrijf ze hieronder op.

1) _________________________________________________________________

2) _________________________________________________________________

3) _________________________________________________________________

Pak een timer en stel hem in op 1 minuut. Je gaat aan de slag met het loslaten van angst. Laat dat verankerde gevoel bij punten 1 t/m 3 eens rustig los. Focus op je antwoord om daarna helemaal uit te ademen via de onderbuik en laat je onderbuik helemaal inwaarts gaan. En weer opnieuw, 1 minuut lang per antwoord. Start de timer, veel plezier en tot zo…

Angst kan je leven beheersen. Heel veel mensen gaan er jarenlang onder gebukt en heel veel mensen hebben nog niet eens in de gaten wat voor negatieve invloed die spanning, die angst, heeft op hun dagelijkse kijk op het leven. Er wordt toch vaak maar aangenomen het slachtoffer te zijn en er maar mee te moeten leven.

Je wilt toch je eigen overtuigingen beschermen waarmee jij jezelf zo laat voelen.

Je houdt jezelf tegen door angst vast te blijven houden, jezelf bang te houden.

Want stel nu dat je angst loslaat en de uitkomst niet is zoals je hoopt. Dat onbekende hè, dat vinden we maar niets. We willen toch die hoop vast blijven houden. Alleen ligt er angst aan de basis van hoop. Als je geen angst kent heb je geen hoop nodig. Zonder angst houd je zekerheid over.

Comment Section

0 reacties op “Loslaten van angst

Plaats een reactie


*