Koekje erbij?
Doe jezelf een lol!
Ontvang het boek

Page content

4 loslaat tips

4 loslaat tips

Loslaat tips om makkelijker en effectiever los te laten. Tips om in het achterhoofd te houden. Ik heb vier loslaat tips voor je.

De eerste loslaat tip die ik je graag wil geven is “regelmaat”. Loslaten is een kwestie van doen.  Er is geen aanloopperiode. Wanneer jij nu iets loslaat heeft het pats boem effect. De uitkomst van wat je doet is direct daar. Maak er een gewoonte van en breng regelmaat aan. Maak er een dagelijks iets van.

Niet iets van wat je ook nog moet doen vandaag maar iets dat een onderdeel is van wat je elke dag doet. Het hoeft niet lang te zijn. Kan bijvoorbeeld zijn aan het einde van de dag als je in bed ligt of als je lekker onder de douche staat. Er is altijd wel een momentje voor jezelf waar je even 5 , 10 minuten of langer vrij kan maken om jezelf een groot plezier te doen.

Ik zei wel eens tegen m’n drumleraar vroeger dat ik de afgelopen week niet echt geoefend had maar  het in het weekend ingehaald had.

Hij zei toen: “Als je geen tijd hebt heb je geen tijd maar ik denk dat je best wel even een beetje tijd vrij kan maken, ook al is het maar een kwartiertje op een dag. Daar help je jezelf veel meer mee dan 6 dagen niets en op zaterdag 2 uur achter je drumstel gaan zitten.”

Dus bij deze geef ik de tip door aan jou i.v.m. loslaten. Door elke dag een beetje breng je regelmaat aan en is het niet een grote hobbel die genomen moet worden en maak je er een hele simpele effectieve gewoonte van waarmee jij jezelf weer vooruit helpt.

De tweede loslaat tip die ik je graag mee wil geven is “doe niet te moeilijk.” Hoe moeilijker je het maakt des te minder je loslaat en des te meer het een last wordt om het te doen. Loslaten is niet moeilijk, dus doe het gewoon. Houd het simpel. Er is geen perfecte manier, want je doet het altijd goed. De wil is er vanuit jouw kant en nu heb je ook de twee volgende stappen om het ook om te zetten in positieve resultaat

Stap 1 van is dat je gewoon kijkt of luistert naar wat je denkt. Als jij ziet of hoort wat je denkt heb jij een gedachte bewust in kaart gebracht. Dan kun je jezelf eens afvragen “waarom? Waarom denk ik dit?” Dan komt er waarschijnlijk een antwoord naar boven drijven en dat is jouw reden waarom. Die reden waarom is een overtuiging waardoor jij dat andere dacht zo te moeten bezien.

Soms vraag je jezelf af “waarom?” en komt er helemaal niets. Dat is ook prima. Op dat moment heb jij het moment aangegrepen en gedaan wat er op dat moment in jouw mogelijkheden ligt.

Nu komt stap 2. Je gaat nu de gedachte of de overtuiging er achter, die je voor jezelf hebt gezien, loslaten. Het loslaten is niets anders dan de spanning in je lijf opheffen. Die spanning zorgt ervoor dat jij nu iets denkt. De trillingen die door je zintuigen worden opgenomen zet je voor jezelf om en dat geeft een bepaalde lichamelijk reactie van spanning – een bepaalde emotie. Vanuit die emotie, spanning, komt er een reactie in je naar boven.

Laat dat verankerde gevoel eens rustig los. Focus op je antwoord om daarna helemaal uit te ademen via de onderbuik en laat je onderbuik helemaal inwaarts gaan. En weer opnieuw, focus op je antwoord om daarna helemaal uit te ademen via de onderbuik en laat je onderbuik helemaal inwaarts gaan. Focus niet op het inademen. Je ademt vanzelf weer in als je aan datgene denkt wat je los wilt laten.

De derde loslaat tip die ik je wil geven “werk voor de voet weg.” Wat kun je loslaten? Vaak heb je allerlei ideeën en ga je daarmee aan de slag om  los te laten en heb je zelf niet in de gaten dat het zo groot en omvangrijk en diepgeworteld zit dat het lijkt of er geen vooruitgang is.

Dat is er wel alleen ligt je focus op die enorme grote berg  die je voor jezelf wil wegwerken. Door voor de voet weg te werken kom je vanzelf bij dat punt aan als de tijd daar is. Weet je, als de tijd daar is heeft dat punt al vaak niet meer zo’n grote negatieve impact op je leven.

Dat komt doordat je ondertussen al zoveel voor de voet weg hebt losgelaten waardoor je al zoveel weerstand, spanning en ballast hebt losgelaten wat die grote berg ondersteunde en niet meer daar is.

De vierde en laatste van de loslaat tips die ik niet achter wil houden is om te genieten. Je bent eigenlijk al die jaren onbewust bezig geweest en nu neem jij bewust het heft in eigen handen waardoor je ook bewust voor jezelf bemerkt waar jij jezelf tegenhoudt, wat je loslaat en hoe het ene van invloed is op het andere. Je komt in zo’n positieve stroomversnelling terecht en dit is jouw weg, je neemt je eigen blokkades en weerstand veel sneller waar en daardoor neem je de positieve veranderingen voor jezelf ook zo duidelijk waar.

Niet alleen die spanning die er eerst was en nu steeds minder aanwezig is maar ook de reacties op jou als individu zijn zo duidelijk merkbaar voor je. Dus geniet want elke trede die jij neemt kom je dichter bij jezelf te staan en verbrand je de trede voorgoed achter je. Je doet dit zo bewust dat een weg terug er niet inzit voor je.

Dit waren mijn loslaat tips die ik graag met je wilde delen.

    Comment Section

    0 reacties op “4 loslaat tips

    Plaats een reactie


    *